מיתוג הוא כלי אסטרטגי לשיווק בית העסק, על ידי בידולו מעסקים אחרים. המיתוג צריך להתבצע בדיגיטל ובפרינט, ועל מנת שיתבצע בצורה נכונה, יש לוודא שהגרפיקה, המלווה את התהליך, תהיה אחידה, בכל הפלטפורמות בהן בוחרים להשתמש.

ישנן דרכים רבות בעזרתן ניתן לזהות בית עסק. אחת הדרכים היא, באמצעות מוטיבים גרפיים כגון לוגו, סלוגנים וצבעים שמאפיינים אותו. לשם כך צריך לייצר לו גרפיקה אחידה בכל הפלטפורמות בהן הוא משווק. פרינט, דיגיטלי, מוצרי פרסום, קידום מוצרים ועוד.

חשיבות אחידות הגרפיקה

מטרת העל של מיתוג עסקי היא, לגרום לכל מי שרואה את הלוגו או הסלוגן של בית העסק, לא רק לזהות אותו, אלא גם את המסר שבעליו רוצה להעביר, יבין את המשמעויות שלוט וידע מה עומד מאחוריו.

האחידות יוצרת בידול. כאשר בית העסק בוחר לעצמו אלמנטים גרפיים מסוימים ומשתמש בהם בכל מקום אפשרי, אזי שקל יותר ללקוח להבדיל בינו לבין עסקים אחרים, הן במוצרים ובשירותים והן במהות.

דוגמא לכך, אפשר לראות דרך האמצעים הגרפיים של החברה המפורסמת בעולם, קוקה קולה. החברה משתמשת באותם מאפיינים בכל מקום (הלוגו, סלוגן, צבעים אדום-לבן). לכן ניתן לזהות אותה בכל פלטפורמה, בכל מדינה.

אם החברה היתה בוחרת להשתמש בגרפיקה שונה מכל פלטפורמה, היה מאוד קשה לאפיין ולזהות אותה. אך מאחר והחברה בוחרת ללכת עם אותם צבעים וסמלים ולהשתמש בהם בכל מקום, קל יותר לזהות אותה ואת המסר שהיא רוצה להעביר.

אחידות יוצר ערך

גרפיקה אחידה בכל הפלטפורמות, פרינט ודיגיטל, מאפשרת לייצר, מסר, ערך, אך גם לבדל את בית העסק בצורה הרבה יותר ברורה מעסקים אחרים. זה חלק אינטגראלי בתהליך מיתוג עסקי, ואם לא משתמשים בו בצורה נכונה אפשר לפספס אותו.

לפני שמתכננים תהליך מיתוג עסקי ולפני שמתחילם לעבוד על הגרפיקה המלווה אותו, יש לבחור את הצבעים, הסמלים ושאר האמצעים הגרפיים המאפשרים להעביר מסר ולבטא ערך מסוים.אם הגרפיקה לא תהיה אחידה, יהיה מאוד קשה לקבוע מהו ולבטא אותו בצורה מדויקת.

חסכון כלכלי

האחדה של הגרפיקה בכל הפלטפומות מאפשרת גם חסכון בעלויות.

תהליך מיתוג עסקי, ותהליכי שיווק ופרסום באופן כללי, כוללים שימוש בשורה של כלים ואמצעים שונים. לדוגמא, שיווק דיגיטלי, הדפסת תוכניות וקטלוגים, הדפסת פולדרים, הדפסת מדבקות, נייר מכתבים, שלטים ועוד שורה ארוכה של פריטים בהם משתמשים בבית העסק או בפעילות חוץ שהוא מבצע.

אם בכל מקום, הגרפיקה תהיה שונה, תהליך העבודה יהיה יותר יקר. לעומת זאת, אם תהיה אחידות בכל מקום, אזי אפשר לחסוך בעלויות באופן משמעותי.

לסיכום, אם רוצים לייצר תהליך חכם של מיתוג עסקי, בפרינט ובדיגיטל, חייבים לשמור על גרפיקה אחידה, הן של הלוגו, הן של הסלוגן והן של פרטים אחרים הקשורים לבית העסק ולמסר שהוא רוצה להעביר הלאה.

מיתוג הוא כלי אסטרטגי לשיווק בית העסק, על ידי בידולו מעסקים אחרים. המיתוג צריך להתבצע בדיגיטל ובפרינט, ועל מנת שיתבצע בצורה נכונה, יש לוודא שהגרפיקה, המלווה את התהליך, תהיה אחידה, בכל הפלטפורמות בהן בוחרים להשתמש.

ישנן דרכים רבות בעזרתן ניתן לזהות בית עסק. אחת הדרכים היא, באמצעות מוטיבים גרפיים כגון לוגו, סלוגנים וצבעים שמאפיינים אותו. לשם כך צריך לייצר לו גרפיקה אחידה בכל הפלטפורמות בהן הוא משווק. פרינט, דיגיטלי, מוצרי פרסום, קידום מוצרים ועוד.

חשיבות אחידות הגרפיקה

מטרת העל של מיתוג עסקי היא, לגרום לכל מי שרואה את הלוגו או הסלוגן של בית העסק, לא רק לזהות אותו, אלא גם את המסר שבעליו רוצה להעביר, יבין את המשמעויות שלוט וידע מה עומד מאחוריו.

האחידות יוצרת בידול. כאשר בית העסק בוחר לעצמו אלמנטים גרפיים מסוימים ומשתמש בהם בכל מקום אפשרי, אזי שקל יותר ללקוח להבדיל בינו לבין עסקים אחרים, הן במוצרים ובשירותים והן במהות.

דוגמא לכך, אפשר לראות דרך האמצעים הגרפיים של החברה המפורסמת בעולם, קוקה קולה. החברה משתמשת באותם מאפיינים בכל מקום (הלוגו, סלוגן, צבעים אדום-לבן). לכן ניתן לזהות אותה בכל פלטפורמה, בכל מדינה.

אם החברה היתה בוחרת להשתמש בגרפיקה שונה מכל פלטפורמה, היה מאוד קשה לאפיין ולזהות אותה. אך מאחר והחברה בוחרת ללכת עם אותם צבעים וסמלים ולהשתמש בהם בכל מקום, קל יותר לזהות אותה ואת המסר שהיא רוצה להעביר.

אחידות יוצר ערך

גרפיקה אחידה בכל הפלטפורמות, פרינט ודיגיטל, מאפשרת לייצר, מסר, ערך, אך גם לבדל את בית העסק בצורה הרבה יותר ברורה מעסקים אחרים. זה חלק אינטגראלי בתהליך מיתוג עסקי, ואם לא משתמשים בו בצורה נכונה אפשר לפספס אותו.

לפני שמתכננים תהליך מיתוג עסקי ולפני שמתחילם לעבוד על הגרפיקה המלווה אותו, יש לבחור את הצבעים, הסמלים ושאר האמצעים הגרפיים המאפשרים להעביר מסר ולבטא ערך מסוים.אם הגרפיקה לא תהיה אחידה, יהיה מאוד קשה לקבוע מהו ולבטא אותו בצורה מדויקת.

חסכון כלכלי

האחדה של הגרפיקה בכל הפלטפומות מאפשרת גם חסכון בעלויות.

תהליך מיתוג עסקי, ותהליכי שיווק ופרסום באופן כללי, כוללים שימוש בשורה של כלים ואמצעים שונים. לדוגמא, שיווק דיגיטלי, הדפסת תוכניות וקטלוגים, הדפסת פולדרים, הדפסת מדבקות, נייר מכתבים, שלטים ועוד שורה ארוכה של פריטים בהם משתמשים בבית העסק או בפעילות חוץ שהוא מבצע.

אם בכל מקום, הגרפיקה תהיה שונה, תהליך העבודה יהיה יותר יקר. לעומת זאת, אם תהיה אחידות בכל מקום, אזי אפשר לחסוך בעלויות באופן משמעותי.

לסיכום, אם רוצים לייצר תהליך חכם של מיתוג עסקי, בפרינט ובדיגיטל, חייבים לשמור על גרפיקה אחידה, הן של הלוגו, הן של הסלוגן והן של פרטים אחרים הקשורים לבית העסק ולמסר שהוא רוצה להעביר הלאה.