העולם כולו בנוי מצורות וצבעים, ואחד החושים הכי מפותחים אצל בני אדם הוא חוש הראייה. הראייה מעבירה מסרים באופן ישיר אל המוח וממבט ראשוני כבר מתחילה לנתח ולפרש מה נמצא מולה. אז לא פלא שעולם השיווק כולו מושתת על שיווק ויזואלי בין אם זה שלטי חוצות, פרסומות בטלוויזיה, לוגואים בכל מקום ואפילו מיתוג שכבר ממזמן לא שייך רק לעולם העסקים ופילס את דרכו גם אל עולם האירועים. אז הנה חמש טיפים לשיווק ויזואלי שיעזרו לכם לקדם את העסק ולקצור את היתרונות של הגירויים הוויזואליים לטובתכם.

 

קו עיצובי אחיד בעסק 

אחד הדברים הכי חשובים בשיווק ויזואלי הוא להחליט מראש על קו עיצובי לעסק שלכם. מה תהיה פלטת הצבעים, באיזה פונט תשתמשו, מה האלמנטים שמתקשרים עם העסק שלכם, למשל רכבים, פרחים, ציפורניים, נעליים, אוכל, ועוד. ברגע שיש קו עיצובי אחיד לחנות או לעסק, הלקוח שנכנס לשם מקבל תחושה של נחת ונעימות, הכול משתלב בצורה מופלאה יחד ויש תחושה של סדר. זה מאוד חשוב שהלקוח יחווה תחושות חיוביות בכניסה הראשונית לעסק שלכם מכיוון והתחושות הראשונות בשניות הבודדות הללו יהוו גורם עיקרי באם הוא יהיה לקוח שיישאר או לא.

 

סלוגן קליט לעסק

אנחנו אומנם חיים בעולם של פרסומת, פרסומת לטיטולים, משכנתאות, בשמים, עיצוב הבית ומה לא. אז למרות שהסלוגנים מקיפים אותנו בכל צורה אפשרית זה לא אומר שאתם צריכים ליצור איזה ג’ינגל קליט לעסק שלכם, מספיק שיהיה לכם סלוגן שיתאר בקצרה את המהות של העסק או המטרה הכללית שלו וזה כבר ישרת אתכם. סלוגנים מהסוג הזה נשארים איתנו וגורמים לנו לזהות את המותג והעסק וגם להבין יותר טוב מה המטרה שלהם, זה סוג של אמירה שנשארת בתת מודע שלנו ומה שתחליטו לכתוב בה זה מה שנאמין לו. 

קחו למשל את קוקה קולה, אחת החברות הכי גדולות בעולם כולם יודעים שהסלוגן של קוקה קולה זה “טעם החיים”, תהיו בטוחים שלא במקרה היא אחת החברות הכי מצליחות במשק. היא שתלה בתת מודע של אנשים שהמשקה שלה הוא “טעם החיים” הוא יותר טוב מכל דבר אחר שיציעו לכם. וזה בדיוק החשיבות בבחירת סלוגן מוצלח לעסק.

 

לוגו שמתכתב עם העסק

אז אחרי שדיברנו על חשיבות הסלוגן לעסק, זה הזמן לדבר על הלוגו שלכם. הלוגו של העסק זה בעצם סימן ההיכר שלו, סוג של חותמת והפנים של העסק שילווה אותו בכל דבר. אם עדיין לא בניתם לוגו וגם אם כן חשוב שתשימו לב שהלוגו קליט ומתכתב עם העסק שלכם. לדוגמא אם העסק שלכם מדבר על חומרי יצירה, כמו צבעים, עפרונות, לוחות כתיבה וכו’ , אולי שווה לכם לשלב סמלים קטנים או סמל אחד של מברשת בלוגו שלכם כדי לגרום ללקוח להבין במה עוסק העסק שלכם. 

בנוסף חשוב שהלוגו יהיה קליט מהסיבה שכמו סלוגן, גם הלוגו נטמע במוח של הלקוח שלכם, ילווה אותו, וזו הדרך הכי קלה לזהות את העסק שלכם. לכן אם הלוגו יהיה מורכב מידי, ללקוח יהיה קשה לזכור אותו, אבל אם הלוגו יהיה פשוט וקליט הסבירות שהוא יזהה אותו תהיה גבוהה יותר, מה שיוביל להכרה גדולה יותר של העסק שלכם.

 

מיתוג בדברים הקטנים 

מיתוג הוא בעצם הטמעה של שם העסק שלכם, הלוגו או הסלוגן על כל סוג אביזר שתחשבו עליו. ככל שתמתגו את העסק יותר ותשלחו את האביזרים האלה בחזרה עם הלקוחות שלכם או העובדים שלכם הביתה, כך תגדילו את השיווק של החנות. לדוגמא עטים ממותגים, מתנות לעובדים שיהיו ממותגות, לוחות שנה ממותגים ועוד. ברגע שמישהו נושא את אחד הדברים האלה מחוץ לעסק זה כמו סוג של כרטיס ביקור שמסתובב בעולם ופוגש עוד לקוחות פוטנציאליים.

 

עיצוב פנים העסק

אז דיברנו על קו עיצובי אחיד, סלוגן לעסק, לוגו שמתכתב עם העסק ומיתוג בדברים הקטנים. עכשיו חשוב להבין איך להכניס את כל הדברים הללו לתוך העסק שלכם בצורה כזאת שכשהלקוח יכנס לעסק הוא ירגיש בטוח, ייתן אמון בעסק וירצה להישאר ולרכוש מוצר או שירות. בנוסף הצורה בה אתם מעצבים את העסק היא חשובה ואם יש לכם שירות מיוחד, מוצר מסוים, או מבצע כדאי שתפרסמו אותו בחלונות הראווה של העסק. המטרה היא לשים בקדמת העסק את כל הדברים שימשכו את הלקוח להיכנס אליו ולהביע עניין בו.

כתיבת תגובה