מיתוג נכון יבדל בינך לבין המתחרים הטבעיים של העסק שלך. הוא גם יגרום לעסק שלך להיות זכיר יותר. אך המיתוג מאוד משפיע על מה שאנשים יחששו וירגישו על המותג. אז איך ממתגים נכון?
מותג הוא שילוב של תועלות ותכונות רגשיות ופונקציונליות אשר השילוב בניהן יוצר ערך בעיני הצרכן.
בדומה למערכת יחסים בין בני אדם ישנו שלב למידה ראשוני ואם ישנה תקשורת משותפת אזי נוצר קשר.
קיום קשר קבוע עם המוצר שלך מבטיח שהצרכן יפגוש את המוצר שלך, יטה לכיוונו ויעדיף אותו על פני המתחרים.
קשר זה נקרא מיתוג. כל נקודת מפגש של העסק, כל קשר עם לקוחות, כל חוויה שחווים הצרכנים מול מוצרי ושרותי החברה מעצבים ומשפיעים את תפיסת המיתוג שלך בעיני הלקוח. הניסיון מלמד כי לקוחות מוכנים לשלם יותר עבור מוצרים ממותגים מאשר מוצרים אשר אינם ממותגים.
אנשים נוטים לעשות עסקים עם חברות שהם מכירים, אנשים לובשים מותגים, אוכלים מותגים, מקשיבים למותגים והם כל הזמן דואגים לספר לאחרים אודות מותגים שהם אוהבים, מנגד אתה לא יכול לספר על מותג שאינך זוכר. מיתוג מוצלח הוא כזה המביא לעסק תועלת עסקית ברורה של הגדלת הכנסות או כתוצאה מיעילות ומיקוד מקטין הוצאות. חברות ממילא מוציאות כסף על שיווק ומאמצי מכירה, תהליך מיתוג נכון יהפוך מאמצים אלו למשתלמים וישתלב טוב יותר במאמצי המכירה.
בני אדם מושפעים ומפונטים מצבעים, עיצובים ומסכים ויזואלים.
השפעה של מסרים אלו במותג שלכם היא קריטית משום שזו הדרך שבה הלקוח הפוטנציאלי יזכור את המותג ולאילו ערכים הוא יקשר אותו.
כל יום, ובכל מקום, על כל מוצר, נייר או מסמך רצות לנו אותיות במגוון פורמטים, גדלים, עובי וצבעים שונים.
- פונטים, הבחירה הנכונה
כולם משתמשים בכתיבה על מנת להעביר מסר כזה או אחר.
נתמקד כאן בסוגי הפונטים השונים ואיך להתאים אותם למותג שלנו. פונט חייב להתאים במהותו לעניין אותו הוא מייצג.
המחשבה הראשונה שלכם בבחירת גופן למיתוג צריכה לראות שהוא תואם את המסר או המטרה של העיצוב שלכם.
לפני שתתחילו בחיפוש אחר פונט מתאים, יש לחשוב תחילה אילו תכונות אתם רוצים להעביר החוצה ללקוחות.
בצורה זו, כאשר אתם מגיעים לבחור את הגופן, כבר יש לכם את התכונות שתצטרכו להתאים לו.
הדבר חשוב כי לכל פונט יש מצב רוח משלו או אישיות. יש פונטים שובבים או אלגנטים, רציניים או משוחררים.
עליכם יהיה לקבוע מה הגופן המסויים משדר.
– פונט קליל, לא אחיד נותן תחושה של כתב יד ידני, מתאים בעיקר לנושאים ילדותיים והומוריסטים.
– פונט צרי אחיד עם מרווחים גדולים במיוחד, משדר יוקרה, מתאים בעיקר למותגי תכשיטים ושעונים.
– פונט לא אחיד, רחב, זורם ומעוגל, משדר יצירתיות, איכות. מתאים לתחומים קריאטיביים ורעיוניים.
- תורת הצבעים: שם המשחק – צבעים ורמזים חזותיים יכולים להשפיע באופן דרמטי על החלטתו של לקוח ולהוביל לרכישה או ביצוע פעולה מבוקשת. לכל אחד מאיתנו ישנו צבע שהוא הכי אוהב, צבע שמעביר לנו תחושות שונות הגורמות לנו להמשך דווקא לצבע הזה.
צבעי המותג לא רק משפיעים על המראה החיצוני שלך, הם מסייעים לבטא את התחושה והמסר אותם אתה מעוניין להעביר.
צבעוניות מוכרת זה לא סוד, לכן חשוב להבין את הבחירה של כל צבע בשיווק המותג.
לפניכם כמה דוגמאות לצבעים והמשמעות שלהם בעולם המותגים והפרסום:
אדום – אחד הצבעים הנפוצים בשימוש למיתוג. זהו צבע המסמל בולטות, נועזות, והתרגשות.
בישראל רוב רשתות המזון משתמשות בצבע זה. זהו צבע בסיסי המשתלב טוב עם אוכל.
לבן – מסמל ניקיון, טוהר, פשטות, שלום, קור שלג וכו'.
הבחירה בלבן כלוגו מכתיבה לרוב שימוש בצבעים נוספים כרקע או שילוב עם צבעים שיספקו את הבולטות.
כחול– יוצר אוירה מרגיעה, צבע המסמל שלום,מקצועיות, נאמנות, אמינות, כבוד ואמון.
צבע הכחול יוצר שילוב של אמון וביטחון ומזוהה עם חברות ביטחון ורפואה.
צהוב– תופס את תשומת הלב, מסמל נוחות, חיוניות, נמרצות, אופטימיות, קיץ, שמש,אושר אנרגיה.
צבע בולט משתמשים בו על מנת למשוך את העין של הקונה.
ירוק– זהו הצבע הנוח ביותר לעיבוד העין. מסמל עמידות, אמינות, אופטימיות, טבע, רווחה, רוגע איכות הסביבה מיחזור. משתמשים בו לחנויות מוצרי טבע וספא, העברת מסרים לאיכות הסביבה ומיחזור. לירוק יש את האפקט המרגיע של הכחול, ועדיין הוא שומר על התכונות הממריצות של הצהוב.
לסיכום: מיתוג הוא תהליך המתחיל בלוגו ובשפה גרפית, אך אינו מסתיים רק בזאת.
השפה הגרפית הזו צריכה ללוות את המותג לכל אורך הדרך, בין אם אונליין, ובין אם בעבודה ביומיום.
שימוש נכון בפלטפורמות השונות, באמצעי המדיה והשיווק השונים תוך היצמדות לערכי המותג, תהפוך אתכם לזכירים ותגדיל את הביטחון של הלקוחות לפנות דווקא אליכם.
אצלנו בדפוס דימונה תמצאו גם מעצבים גרפיים ואנשי עיצוב וקריאייטיב שיעזרו לכם למתג את העסק שלו ולהביאו לתודעה במגוון מוצרי נייר למשרד ולעסק. אז אם אתם מחפשים בית דפוס בבאר שבע ברמה מקצועי הגעתם למקום הנכון.