בעולם המודרני כאשר כל דבר סביבנו ממותג בצורה כזו או אחרת, בין אם זה מיתוג לימי הולדת, מיתוג לאירועים, או אפילו מיתוג על רכבים, זה גורם לנו לחשוב עד כמה באמת חשוב המיתוג ואיך זה פוגש אותנו בעולם העסקי. כל אחד מאיתנו נתקל בסוג מסוים של מיתוג בחייו, אם שמנו לב לזה או לא זה נמצא סביבנו בכמעט כל דבר. אז אם יש חשיבות כזו גדולה לנושא המיתוג, בטוח שיש לו השפעה רצינית, אחרת לא היה בו שימוש כזה נרחב. המאמר הזה נכתב בדיוק כדי להסביר לכם למה המיתוג חשוב כל כך ובפרט המיתוג למשרד ולעסק שלכם.

 

מה הוא מיתוג

נתחיל עם הבסיס והסבר לגבי מה הוא מיתוג. מיתוג הוא בעצם מאגר של אלמנטים מסוימים שנבחרו בקפידה מראש כדי להשתמש בהם ולבסס עליהם עסק או אירוע מסוים. האלמנטים הללו יכולים להיות, פלטת צבעים שנבחרה מתוך מחשבה על מה היא משדרת, מסר מסוים שרוצים להעביר בעזרת המיתוג ומשתמשים בכל האלמנטים כדי לקדם אותו, צורות, משפטי סלוגן, צורת אריזה, גישה בשירות, וכל דבר שיכול להשפיע על חווית הלקוח / אורח ודרך השיווק של העסק / האירוע . 

בדוגמא הבאה תבינו כמה חשוב המיתוג – חנות תינוקות למשל שמשתמשת בפלטת צבעים של שחור ואדום כהה, החנות רוצה להעביר מסר של רכות, ינקות, תמימות, אבל הצבעים לא משקפים את המסר של החנות והלקוח מקבל תחושה מנוכרת כבדה ואפלה. מטרת המיתוג לא הושגה, הלקוח לא קיבל את התחושה שהחנות רצתה להעביר והכל בגלל מיתוג לא נכון.

 

איך בוחרים מיתוג למשרד

בחירת מיתוג למשרד היא דבר שנעשה בדרך כלל בעזרת משרד פרסום. ביחד תשלבו תכנית פעולה שתגבש את מוטיב העסק, מה העסק רוצה לשדר, מה המטרה הכללית מהמיתוג, ותבחרו את כל האלמנטים שיתרמו לכך. חשוב לבצע את התהליך הזה בצורה מקצועית ולהיעזר באדם מנוסה מהסיבה שתהליך בניית המיתוג נעשה פעם אחת בעסק וכל העסק מושתת על כך. בנוסף כל עניין השילוט והמיתוג הכללי של המשרד ומחוצה לו, זה לא משהו זול ולכן עדיף לבנות פורמט נכון ומנצח של מיתוג ולדעת שזו השקעה נכונה שתלווה אותכם עוד שנים רבות. 

אנשים משקיעים כל כך הרבה בבניית המשרד ברכישת שולחנות, כיסאות עבודה אורטופדיים, שטיחים ומיזוג אוויר, שאין סיבה שלא ישקיעו עוד קצת במיתוג. השקעה במיתוג זו הוצאה לגיטימית לעסק שתהווה גורם קריטי בהצלחת העסק או לא. אז לפני שאתם מחליטים סופית על המיתוג, תשימו לב שיש לכם סגנון אחיד בין אם זה פלטת צבעים, לוגו שמתכתב עם נושא העסק, מודל וגישה עסקית שמושתתים במיתוג, והשקעה בפרטים הקטנים שיעשו את כל ההבדל אצל הלקוחות שלכם, כמו סלוגן שנאמר בסיום הקניה, לוגו שמופיע בפרטים הקטנים, חתימה במייל עם הלוגו ועוד.

 

במה המיתוג תורם לעסק?

אז אחרי שעסקנו בנושא המיתוג באופן כללי, עכשיו כדאי שנתייחס אליו בצורה עסקית. מיתוג הוא חלק בלתי נפרד מהעסק, ועסק שלא ימתג את עצמו יהיה חסר תכלית, לא ברור, ועם דעה לא מגובשת. תדמיינו משרד נקי מצבע, הכול לבן, ללא שלט שתלוי בחוץ, ללא סלוגנים שמתפרשים על הקירות, פשוט ריק מתכלית. לא משנה באיזה נושא המשרד היה עוסק, בין אם זה שיווק, עיצוב, מכירות, שירות לקוחות, לא הייתם סומכים על העסק הזה לתת לכם את השירות הטוב ביותר כי זה ניראה כמו עסק שאף אחד לא השקיע בו, והמחשבה הישירה מובילה למסקנה שאם בעל העסק לא השקיע בעסק שלו אז למה שהוא ישקיע בכם?

בדיוק בגלל זה חשוב למתג את העסק, מיתוג נכון של המשרד גורם ללקוח לראות את העסק בצורה מקצועית, יוצר תחושה נינוחה ובונה אצלו אמון בעסק. תזכרו שבמיוחד בעולם השיווק רושם ראשוני הוא אחד הדברים הכי חשובים בעסק ובדיוק בגלל זה מיתוג חייב להיות חלק בלתי נפרד מהעסק.

בנוסף מיתוג נכון יגרום ללקוח לזכור את העסק, אם זה בעזרת הסלוגנים שתצרו או הלוגו שתבנו שייטמע בראש של הלקוח, או אפילו כרטיסי הביקור הנכונים שתחלקו כדי שהלקוח יוכל להעביר את ההמלצה שלו לעוד לקוחות פוטנציאליים.