כמו שאר התחומים בעולם,  ענף הדפוס עבר ועדיין עובר מהפיכה של שינוי דיגיטילי ומשנה את פניו ואת צורות העבודה.
יחד עם זאת, מסתבר שחברות ועסקים רבים לא ממהרים לעבוד עם בתי דפוס העוסקים רק בדפוס הדיגיטלי ומעדיפים בחירה בבית דפוס הנותן את שירותיו גם בדפוס דיגיטלי אך גם בשיטות דפוס מסורתיות יותר כמו דפוס האופסט.

אז מה זה בעצם דפוס דיגיטלי, מה זה דפוס אופסט ומתי נשתמש בכל אחד מהם.

דפוס אופסט

שיטת דפוס האופסט נחשבת לשיטת הדפוס המסורתית בגלגול אבולצית ההדפס. ההדפסה נעשתה בעזרת לוח מחומר הנקרא אופסט (מכאן גם שמה של השיטה). על לוח זה מוקרן העיצוב המוכן להדפסה. התהליך מתרחש בזכות אזורים בלוח הקולטים צבעים ובתהליך כימי של הפרדת שמן ממים מודפסים הצבעים מהלוח לנייר.
למרות היותה שיטה "מיושנת", גם שיטת האופסט נכנסה לאה העשרים ואחת ומתבצעת באופן ממוחשב ויעיל.

דפוס דיגיטלי

שיטת ההדפסה הדיגיטלית דומה בעיקרה להדפסה במדפסת הביתית.

המדפסת מקבלת את המידע בצורה דיגיטלית ישירות מהמחשב ומדפיסה את הקובץ הנבחר. כך גם בבית הדפוס – בהדפסה דיגיטלית אתם יכולים להכין את עיצוב הקובץ שתרצו להדפיס בביתכם ולשלוח לבית הדפוס לביצוע.

כמובן שבבית הדפוס איכות ההדפסה תהיה גבוהה ואיכותית בהרבה מהדפסה ביתית.

 

מכונת אופסט | דפוס אופסט

 

מתי נבחר באיזו שיטה

כמויות:
הדפסה דיגיטלית – מתאימה לכמויות קטנות יחסית  עד 1,000 עותקים.
הדפסת אופסט – מתאימה לכמויות גדולות יותר. בין 2,000 ל- 4,000 עותקים לא תהיה עלייה משמעותית במחירים.

מהירות:
הדפסה דיגיטלית – הדפסה מהירה, מתאימה לעבודות דחופות של מעכשיו לעכשיו. הדפסה דיגיטלית יכולה להתבצע תוך מספר דקות בהתאם לקובץ המוכן והעומס בבית הדפוס. לרוב בבתי דפוס מתחייבים בהדפסה דיגיטלית עד שלושה ימים.
הדפסת אופסט – לרוב עבודת הדפוס באופסט לוקח מספר ימים וזאת בשל ההכנה המוקדמת והמורכבות שבשיטה. גם מכיוון שבכמויות גדולות יבחר בית הדפסו בשיטה זו.

איכות המוצר המוגמר:
חשוב לציין כי לעין לא מקצועית ברוב המקרים לא ימצאו הבדלים כלל בין התוצרים המוגמרים בשתי השיטות אך גם לעין לא מקצועית ההבדל בין טוב מאוד למצויין עושה את ההבדל גם בתת מודע.

בהדפסה דיגיטלית  תוצאה איכותית אך ברמה פחותה מאשר בדפוס האופסט משום ששיטת דפוס האופסט מייצרת תוצר עמיד יותר עם צבעים חדים וטבעיים יותר, גם עמידות התוצר של האופסט גבוה יותר לשינויים של מזג אוויר, לחות וכ"ו.

אפשרות לשינוי לאחר הדפסה:
דפוס דיגטלי – ניתן לבצצע שינויים בכל עת מכיוון וההדפסה נעשית מקובץ ערוך בחשב שאותו ניתו לערוך שוב ושוב ללא גבול ולבצע שינויים בין מהדורת הדפסה אחת לאחרת.

דפוס אופסט – שינויים בדפוס האופסט דורש שינוי של הטמעה בלוחות, כולל שינוי של צבעים ולכן כל שינוי משנה את הלוח ומוסיף בעליויות. לכן כאשר בוחרים בדפוס אופסט רצוי להיות מאוד סגורים על התוצר שרוצים שיצא.

 

לסיכום, גם הדפוס הדיגיטלי וגם דפוס האופסט הן שיטות דפוס איכותיות ומוצלחות שמתאימות כל אחת לסוג ההדפסה, כמויות ומטרה.

כאשר אתם רוצים להדפיס בכמויות גדולות בית הדפוס צריך להיות מקצועי דיו כדי לדעת באיזו שיטה לבחור ולא להטריד אתכם כלקוחות בבחירה (אבל תמיד טוב לדעת ולהיות חכמים)

בדפוס דימונה אנו מדפיסים בכל השיטות כולל דפוס דיגיטלי ודפוס אופסט ונשמח להיות לכם לעזר.