העולם הדיגיטלי והטכנולוגי של היום גורם לנו לא פעם לזנוח פעילויות שמילאו בעבר חלק מרכזי בחיינו. כך למשל, הוחלפו משחקי הקופסה במשחקי מחשב ושיטוט באינטרנט הפך לעניין טריוויאלי ויומיומי. יחד עם זאת ישנן פעילויות שצלחו את מבחן הזמן כמו למשל קריאת ספרים אך עדיין הדפסת ספרים הפכה ממונופול בתחום למלחמת קיום בין העולם "הישן" לעולם "החדש".

חברת "אמזון", או יותר נכון מעצמת הענק "אמזון" החלה את דרכה במוסך בפרוור בארצות הברית כשמהות פעילותה הייתה מכירת ספרים ברשת האינטרנט.
בתחילת פעילותה כל ספר שנמכר היה ספר מודפס שנארז ונשלח בדואר ע"י מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס עצמו,
שאגב כיום הוא האיש העשיר ביותר בעולם כשהונו מוערך כ-152 מיליארד דולר !


אמזון היו גם הראשונים לייצר את קורא הספרים האלקטרוני הראשון ובכך קראה תיגר על תעשיית הדפסת הספרים בעולם כולו.
ממכירת ספרים התקדמה אמזון למכירת דיסקים של מוזיקה וסרטים, מוצרי אלקטרוניקה, ביגוד וכיום ניתן לרכוש כל דבר (חוקי) באמזון והכול התחיל בספרים רבותי, ספרים.

בארצות הברית תרבות קריאת ספרים אלקטרוניים הרבה יותר מגובשת ופעילה מאשר בארצנו הקטנטונת – לא סתם קוראים לנו "עם הספר". 
   

סטיב בזוס מנכל אמזון

ספר מודפס מביא אתו קסם מיוחד ויש משהו מיוחד בספר פיזי, כזה שניתן ממש לדפדף בו, לחוש אותו ולהריח את דפיו.
יודו בכך חובבי הספרים שיש קשר מיוחד בין הספר לבין הקורא,
קשר אינטימי שמביא אתו רגש גם דרך הסיפור המסופר בו אך גם ברגעים עצמם שבין הקורא לספר. 
הרבה פעמים קורה שמעבר לכך שזוכרים את הסיפור שקראנו אנו זוכרים גם איפה היינו כשקראנו את הספר ,
בחופשה על שפת הבריכה, בעמדת שמירה בשלוש בלילה בצבא
או תחת אור בודד שהשארנו דולק ביום כיפור.
את הריח, המגע וכתמי הקפה לעולם לא יוכל להחליף ספר אלקטרוני.

לאילו מטרות נצטרך שירותי הדפסת ספרים בבית דפוס

למעשה ישנן מגוון מטרות להדפסת ספרים. 

הדפסת ספרים כמתנה:
– הדפסת ספר יכול לשמש כמתנת פרישה לעובד שמציגה את מפעל חייו בעבודתו.
– ספר מתכונים של אימא או סבתא שיודפס לכל הנכדים והילדים לשמירת
   המסורת של האוכל שעליו  גדלו. 
– הדפסת ספר סיום של בית ספר לכל התלמידים והסגל.
– מתנה לחבר או קרוב משפחה ש"כותב למגירה". כמה מיוחד זה להפתיע סופר חובב בספר משלו במספר עותקים לחלק לאהובים.
– ועוד ועוד…
תהא המטרה אשר תהא, הדפסת ספרים אישיים היא אחת המתנות הטובות ביותר שתוכלו לתת לבני משפחותיכם, לחבריכם וגם לעצמכם.

הדפסת ספרים בכמויות מסחריות:
המון אנשים מנסים את מזלם ואת כשרונם ומחליטים להוציא לאור את פרי עיטם.

התהליך בדרך כלל הוא כזה שחברת הוצאה לאור בודקת את כתב העט ואם הוא נכון להם הם
יפיקו אותו מבחינת עריכה לשונית, עימוד, עיצוב כריכה וגם הדפסה.
לרוב הכותב ישלם בעצמו את רוב ההוצאה כבית ההוצאה לאור יהיה אמון על השיווק וההפצה של הספר (ללא התחייבות למכירות).
בית ההוצאה לאור גם ייתן למחבר הצעת מחיר להדפסה עצמה ולרוב, מתוך חוסר ידע, יבחר המחבר של הספר העתידי בשירותיהם
וכך "יזכה" לשלם גם על ההדפסה עצמה וגם להוצאה לאור על "התיווך". 
הדבר הנכון לעשות – כאשר מסתיים שלב ההפקה של הספר כדאי לבחון הצעות מחיר בבתי דפוס לכמות הדפסה מסחרית 
וברגע שמוצאים את המחיר הטוב ביותר שולחים קובץ וזהו – ההדפסה מתחילה. 
לאחר שהדפסת הספרים מוכנה שולחים אותם להוצאה לאור והם ממשיכים בתהליך.
מימון הפקת ספר – לידיעתכם , כיום ניתן להשיג מימון חיצוני להוצאת ספר לאור בעזרת "מימון המונים".
הרבה סופרים בתחילת דרכם נעזרים בפלטפורמות השונות של מימון המונים בכדי להשיג תקציב להוצאת ספרם הראשון או השני
בתמורה לעותק, עותק חתום ואפילו מפגש עם הסופר. 
שווה לבדוק…


טרה ספר המחלבה - הדפסת ספרים
שמן הפלאים - קטלוג מוצרים 2018 - הדפסת ספרים

 
שישה דברים שחשוב לדעת בעת הדפסת ספרים

  1. עריכת תוכן והגהה 
    בין אם אתם מפיקים ספר כמתנה לבין אם בחרתם להוציא לאור ספר בכמויות גדולות ההגהה חשובה והכרחית.
    יש הבדל עצום בין משפט שכתוב בתחביר נכון לבין משפט שהתחביר שלו לוקה בחסר ולא מתגלגל טוב.
    גם מבחינת מיקום נכון של המילים וגם מבחינת סימני פיסוק. 
    הגהה יכולה לגרום לספר חובבני להראות ולהישמע מקצועי.
    אם אתם מפיקים ספר בכמויות גדולות בבית הוצאה לאור הם יהיו אחראיים על הנושא אך אם בחרתם להדפיס ספר
    כמתנה תמיד כדאי להשתמש בשירותיו של יועץ ועורך לשוני או באדם שידוע שיעשה עבודה טובה בתחום.

  2. סוג הכריכה
    ישנם שני סוגים עיקריים של כריכה (ועוד אחת)

    כריכה קשה – כריכה שמעידה כל ספר איכותי שגם נשמר לאורך זמן.
    הדפסת ספרים בכריכה קשה מתאימה לספרי ילדים, ספרי מתנה כמו ספרי בישול וספרי תדמית של חברות ומפעלים.
    כריכה רכה – כריכה שנעימה למגע שניתנת לקיפול קל. מתאימה לספרי סיפורת מכל הסוגים ובכל הגדלים.
    עוד אחת – ספרילה – כריכה שמשלבת מחברי ספירלה במקום הדבקה חמה. הדפסת ספרים בספירלה מתאימה לספרי הדרכה
    והסברה ולספרים בשימוש חד פעמי שיש צורך לתלוש דפים.

  3. סוג הדף 
    ישנם סוגים רבים ומגוונים של דפים, בין אם מדובר בעובי הדף, לצבע או לסגנון. 
    סוג הדף צריך להיות מוצאם לסוג הספר המודפס.
    בהדפסת ספר סיפורת סביר להניח שנרצה להשתמש בדף לבן נקי בעובי קלאסי.
    בהדפסת ספרי מתכונים נשתמש בדף בגוון חם יותר של שנהב או קרם בסגנון מבריק שידגיש את הצבעוניות של המנות
    ויהי פחות פורמלי.
    בהדפסת ספר זיכרונות נשתמש בגוון צבע קצת אפור יותר ו"מלוכלך"  לצבע הדף בסגנון מט שייתן תחושה של זיכרונות.
    הבנתם את הרעיון… כל סוג של ספר דורש מחשבה ועיצוב שונה. בבתי דפוס לרוב תמצאו גם מעצב או מעצבת גרפית
    שאתה תוכלו לשבת והם יתנו את דעתם המקצועית מניסיון עבודתם בבית הדפוס. 

  4. תמונות
    נושא התמונות בהדפסת ספרים חשוב לא פחות מהתוכן עצמו בספר.

    התמונות חייבות, ואנו מדגישים שוב, חייבות להיות באיכות גבוהה ובמידות נכונות.
    תמונות שאינן באיכות גבוהה יצאו בתהליך ההדפסה "מפוקסלות", כלומר התמונות יוצגו בריבועים קטנים של צבע ויראו לא טוב. 
    תמונות לא איכותיות יכולות להרוס את חווית הספר. 
    גם בנושא הזה נכנס המעצב הגרפי בבית הדפוס והוא יתריע כשיש תמונות לא טובות. במידה ויצליח לסדר אותן בעצמו מה טוב,
    במידה ולא עדיף למצוא תמונות אחרות ואל תגידו "יהיה בסדר, אף אחד לא ישים לב" – ישימו לב. תבחרו תמונות טובות.

  5. מידות
    כפי שבוודאי ברור לכולם, ישנם מידות שונות לספרים ולכל סוג ספר יש מידה מועדפת.

    גם לפונט עצמו שהספר כתוב יש חשיבות בגודל וצריך להיות מותאם לגודל הספר ולאופי התוכן.
    ספר שירה לרוב יהיה במידות קטנות בכריכה רכה.
    מידה קטנה מביאה אתה אינטימיות ויוצרת תחושה של חוויה של תקשורת אישית בין הקורא לסופר.
    ספר מחזור יהיה גדול מהרגיל גם כי הוא צריך להכיל בתוכו המון תוכן ותמונות
    וגם הגודל הלא סטנדרטי משדר "משהו גדול" – ספר שמייצג סוף תקופה.
    ספר מתכונים לרוב יהיה רחב ויכיל תמונות גדולות של המנה לצד המתכון
    שגם הוא יהיה כתוב באותיות בפונט גדול ובפירוט רב. 
    נוכל להמשיך ולכתוב את כל סוגי הספרים וגודלם הרצוי אך נשאיר זאת עבור אנשי המקצוע בבית הדפוס כשתגיעו אליהם.

  6. הבאה לדפוס
    אז עכשיו, אחרי שביצענו עריכה לשונית והגהה, בחרנו את הכריכה ואת הצבעים,
    שיפרנו את התמונות ובחרנו גודל וסגנון פונט הגיע הזמן להדפיס.
    במידה ובציעתם את כל התהליך בבית הדפוס כל שנותר לכם לעשות הוא לחכות לשיחת הטלפון שתודיע שהספר מוכן.
    במידה וביצעתם את התהליך בעצמכם נותר רק לשלוח את הקובץ המוכן לבית הדפוס.
    חשוב לזכור – הקובץ חייב להיות קובץ PDF סגור ולא קבצים פתוחים כמו WORD.
    הסיבה לכך שקובץ סגור מגיע בדיוק כפי שתרצו בעוד שקובץ וורד פתוח יכול לשנות סדר של דברים 
    ו/או פונט שאינו קיים במערכת בית הדפוס לא יראה בכלל.

אלו שש נקודות עיקריות שיש לשים לב אליהם. ברגע שנקודות אלו ייושמו 
אנו מבטיחים לכם שספריכם יראה טוב, ירגיש טוב ויעביר את מה שאתם רוצים שהוא יעביר

תהליך עבודה בדפוס דיגיטלי
הדפסה דיגיטלית בתהליך עבודה

 

רגע לפני שמסיימים עוד דבר אחד קטן (ואולי עוד אחד קטנטן..)
כיום לא חייבים לבחור בין הדפסת ספרים בדפוס לבין הוצאה לאור דיגיטלית. 
ישנם הרבה סופרים שמוציאים גרסה מודפסת של ספרם ובאותו הזמן מכינים גרסה דיגיטלית
של אותו הספר בדיוק ובכך זוכים ליהנות משני העולמות.
יתרה מכך, ישנם סופרים בישראל הנעזרים בחברות תרגומים ומתרגמים את ספרם לאנגלית 
ולאחר שעושים זאת הם מוציאים עותק דיגיטלי באנגלית ומוכרים אותו ב… אמזון.

והמשהו הקטנטן….
אחרי שקראתם ובתקווה קיבלתם כלים ומידע חדש נשמח שתעזרו בנו, דפוס דימונה, להפקת והדפסת ספריכם.
אנו נלווה אתכם בכל שלב שהזכרנו ומעבר. 

מעוניינים ? לחצו כאן.

העולם הדיגיטלי והטכנולוגי של היום גורם לנו לא פעם לזנוח פעילויות שמילאו בעבר חלק מרכזי בחיינו. כך למשל, הוחלפו משחקי הקופסה במשחקי מחשב ושיטוט באינטרנט הפך לעניין טריוויאלי ויומיומי. יחד עם זאת ישנן פעילויות שצלחו את מבחן הזמן כמו למשל קריאת ספרים אך עדיין הדפסת ספרים הפכה ממונופול בתחום למלחמת קיום בין העולם "הישן" לעולם "החדש".

חברת "אמזון", או יותר נכון מעצמת הענק "אמזון" החלה את דרכה במוסך בפרוור בארצות הברית כשמהות פעילותה הייתה מכירת ספרים ברשת האינטרנט.
בתחילת פעילותה כל ספר שנמכר היה ספר מודפס שנארז ונשלח בדואר ע"י מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס עצמו,
שאגב כיום הוא האיש העשיר ביותר בעולם כשהונו מוערך כ-152 מיליארד דולר !


אמזון היו גם הראשונים לייצר את קורא הספרים האלקטרוני הראשון ובכך קראה תיגר על תעשיית הדפסת הספרים בעולם כולו.
ממכירת ספרים התקדמה אמזון למכירת דיסקים של מוזיקה וסרטים, מוצרי אלקטרוניקה, ביגוד וכיום ניתן לרכוש כל דבר (חוקי) באמזון והכול התחיל בספרים רבותי, ספרים.

בארצות הברית תרבות קריאת ספרים אלקטרוניים הרבה יותר מגובשת ופעילה מאשר בארצנו הקטנטונת – לא סתם קוראים לנו "עם הספר". 
   

סטיב בזוס מנכל אמזון

ספר מודפס מביא אתו קסם מיוחד ויש משהו מיוחד בספר פיזי, כזה שניתן ממש לדפדף בו, לחוש אותו ולהריח את דפיו.
יודו בכך חובבי הספרים שיש קשר מיוחד בין הספר לבין הקורא,
קשר אינטימי שמביא אתו רגש גם דרך הסיפור המסופר בו אך גם ברגעים עצמם שבין הקורא לספר. 
הרבה פעמים קורה שמעבר לכך שזוכרים את הסיפור שקראנו אנו זוכרים גם איפה היינו כשקראנו את הספר ,
בחופשה על שפת הבריכה, בעמדת שמירה בשלוש בלילה בצבא
או תחת אור בודד שהשארנו דולק ביום כיפור.
את הריח, המגע וכתמי הקפה לעולם לא יוכל להחליף ספר אלקטרוני.

לאילו מטרות נצטרך שירותי הדפסת ספרים בבית דפוס

למעשה ישנן מגוון מטרות להדפסת ספרים. 

הדפסת ספרים כמתנה:
– הדפסת ספר יכול לשמש כמתנת פרישה לעובד שמציגה את מפעל חייו בעבודתו.
– ספר מתכונים של אימא או סבתא שיודפס לכל הנכדים והילדים לשמירת
   המסורת של האוכל שעליו  גדלו. 
– הדפסת ספר סיום של בית ספר לכל התלמידים והסגל.
– מתנה לחבר או קרוב משפחה ש"כותב למגירה". כמה מיוחד זה להפתיע סופר חובב בספר משלו במספר עותקים לחלק לאהובים.
– ועוד ועוד…
תהא המטרה אשר תהא, הדפסת ספרים אישיים היא אחת המתנות הטובות ביותר שתוכלו לתת לבני משפחותיכם, לחבריכם וגם לעצמכם.

הדפסת ספרים בכמויות מסחריות:
המון אנשים מנסים את מזלם ואת כשרונם ומחליטים להוציא לאור את פרי עיטם.

התהליך בדרך כלל הוא כזה שחברת הוצאה לאור בודקת את כתב העט ואם הוא נכון להם הם
יפיקו אותו מבחינת עריכה לשונית, עימוד, עיצוב כריכה וגם הדפסה.
לרוב הכותב ישלם בעצמו את רוב ההוצאה כבית ההוצאה לאור יהיה אמון על השיווק וההפצה של הספר (ללא התחייבות למכירות).
בית ההוצאה לאור גם ייתן למחבר הצעת מחיר להדפסה עצמה ולרוב, מתוך חוסר ידע, יבחר המחבר של הספר העתידי בשירותיהם
וכך "יזכה" לשלם גם על ההדפסה עצמה וגם להוצאה לאור על "התיווך". 
הדבר הנכון לעשות – כאשר מסתיים שלב ההפקה של הספר כדאי לבחון הצעות מחיר בבתי דפוס לכמות הדפסה מסחרית 
וברגע שמוצאים את המחיר הטוב ביותר שולחים קובץ וזהו – ההדפסה מתחילה. 
לאחר שהדפסת הספרים מוכנה שולחים אותם להוצאה לאור והם ממשיכים בתהליך.
מימון הפקת ספר – לידיעתכם , כיום ניתן להשיג מימון חיצוני להוצאת ספר לאור בעזרת "מימון המונים".
הרבה סופרים בתחילת דרכם נעזרים בפלטפורמות השונות של מימון המונים בכדי להשיג תקציב להוצאת ספרם הראשון או השני
בתמורה לעותק, עותק חתום ואפילו מפגש עם הסופר. 
שווה לבדוק…


טרה ספר המחלבה - הדפסת ספרים
שמן הפלאים - קטלוג מוצרים 2018 - הדפסת ספרים

 
שישה דברים שחשוב לדעת בעת הדפסת ספרים

  1. עריכת תוכן והגהה 
    בין אם אתם מפיקים ספר כמתנה לבין אם בחרתם להוציא לאור ספר בכמויות גדולות ההגהה חשובה והכרחית.
    יש הבדל עצום בין משפט שכתוב בתחביר נכון לבין משפט שהתחביר שלו לוקה בחסר ולא מתגלגל טוב.
    גם מבחינת מיקום נכון של המילים וגם מבחינת סימני פיסוק. 
    הגהה יכולה לגרום לספר חובבני להראות ולהישמע מקצועי.
    אם אתם מפיקים ספר בכמויות גדולות בבית הוצאה לאור הם יהיו אחראיים על הנושא אך אם בחרתם להדפיס ספר
    כמתנה תמיד כדאי להשתמש בשירותיו של יועץ ועורך לשוני או באדם שידוע שיעשה עבודה טובה בתחום.

  2. סוג הכריכה
    ישנם שני סוגים עיקריים של כריכה (ועוד אחת)

    כריכה קשה – כריכה שמעידה כל ספר איכותי שגם נשמר לאורך זמן.
    הדפסת ספרים בכריכה קשה מתאימה לספרי ילדים, ספרי מתנה כמו ספרי בישול וספרי תדמית של חברות ומפעלים.
    כריכה רכה – כריכה שנעימה למגע שניתנת לקיפול קל. מתאימה לספרי סיפורת מכל הסוגים ובכל הגדלים.
    עוד אחת – ספרילה – כריכה שמשלבת מחברי ספירלה במקום הדבקה חמה. הדפסת ספרים בספירלה מתאימה לספרי הדרכה
    והסברה ולספרים בשימוש חד פעמי שיש צורך לתלוש דפים.

  3. סוג הדף 
    ישנם סוגים רבים ומגוונים של דפים, בין אם מדובר בעובי הדף, לצבע או לסגנון. 
    סוג הדף צריך להיות מוצאם לסוג הספר המודפס.
    בהדפסת ספר סיפורת סביר להניח שנרצה להשתמש בדף לבן נקי בעובי קלאסי.
    בהדפסת ספרי מתכונים נשתמש בדף בגוון חם יותר של שנהב או קרם בסגנון מבריק שידגיש את הצבעוניות של המנות
    ויהי פחות פורמלי.
    בהדפסת ספר זיכרונות נשתמש בגוון צבע קצת אפור יותר ו"מלוכלך"  לצבע הדף בסגנון מט שייתן תחושה של זיכרונות.
    הבנתם את הרעיון… כל סוג של ספר דורש מחשבה ועיצוב שונה. בבתי דפוס לרוב תמצאו גם מעצב או מעצבת גרפית
    שאתה תוכלו לשבת והם יתנו את דעתם המקצועית מניסיון עבודתם בבית הדפוס. 

  4. תמונות
    נושא התמונות בהדפסת ספרים חשוב לא פחות מהתוכן עצמו בספר.

    התמונות חייבות, ואנו מדגישים שוב, חייבות להיות באיכות גבוהה ובמידות נכונות.
    תמונות שאינן באיכות גבוהה יצאו בתהליך ההדפסה "מפוקסלות", כלומר התמונות יוצגו בריבועים קטנים של צבע ויראו לא טוב. 
    תמונות לא איכותיות יכולות להרוס את חווית הספר. 
    גם בנושא הזה נכנס המעצב הגרפי בבית הדפוס והוא יתריע כשיש תמונות לא טובות. במידה ויצליח לסדר אותן בעצמו מה טוב,
    במידה ולא עדיף למצוא תמונות אחרות ואל תגידו "יהיה בסדר, אף אחד לא ישים לב" – ישימו לב. תבחרו תמונות טובות.

  5. מידות
    כפי שבוודאי ברור לכולם, ישנם מידות שונות לספרים ולכל סוג ספר יש מידה מועדפת.

    גם לפונט עצמו שהספר כתוב יש חשיבות בגודל וצריך להיות מותאם לגודל הספר ולאופי התוכן.
    ספר שירה לרוב יהיה במידות קטנות בכריכה רכה.
    מידה קטנה מביאה אתה אינטימיות ויוצרת תחושה של חוויה של תקשורת אישית בין הקורא לסופר.
    ספר מחזור יהיה גדול מהרגיל גם כי הוא צריך להכיל בתוכו המון תוכן ותמונות
    וגם הגודל הלא סטנדרטי משדר "משהו גדול" – ספר שמייצג סוף תקופה.
    ספר מתכונים לרוב יהיה רחב ויכיל תמונות גדולות של המנה לצד המתכון
    שגם הוא יהיה כתוב באותיות בפונט גדול ובפירוט רב. 
    נוכל להמשיך ולכתוב את כל סוגי הספרים וגודלם הרצוי אך נשאיר זאת עבור אנשי המקצוע בבית הדפוס כשתגיעו אליהם.

  6. הבאה לדפוס
    אז עכשיו, אחרי שביצענו עריכה לשונית והגהה, בחרנו את הכריכה ואת הצבעים,
    שיפרנו את התמונות ובחרנו גודל וסגנון פונט הגיע הזמן להדפיס.
    במידה ובציעתם את כל התהליך בבית הדפוס כל שנותר לכם לעשות הוא לחכות לשיחת הטלפון שתודיע שהספר מוכן.
    במידה וביצעתם את התהליך בעצמכם נותר רק לשלוח את הקובץ המוכן לבית הדפוס.
    חשוב לזכור – הקובץ חייב להיות קובץ PDF סגור ולא קבצים פתוחים כמו WORD.
    הסיבה לכך שקובץ סגור מגיע בדיוק כפי שתרצו בעוד שקובץ וורד פתוח יכול לשנות סדר של דברים 
    ו/או פונט שאינו קיים במערכת בית הדפוס לא יראה בכלל.

אלו שש נקודות עיקריות שיש לשים לב אליהם. ברגע שנקודות אלו ייושמו 
אנו מבטיחים לכם שספריכם יראה טוב, ירגיש טוב ויעביר את מה שאתם רוצים שהוא יעביר

תהליך עבודה בדפוס דיגיטלי
הדפסה דיגיטלית בתהליך עבודה

 

רגע לפני שמסיימים עוד דבר אחד קטן (ואולי עוד אחד קטנטן..)
כיום לא חייבים לבחור בין הדפסת ספרים בדפוס לבין הוצאה לאור דיגיטלית. 
ישנם הרבה סופרים שמוציאים גרסה מודפסת של ספרם ובאותו הזמן מכינים גרסה דיגיטלית
של אותו הספר בדיוק ובכך זוכים ליהנות משני העולמות.
יתרה מכך, ישנם סופרים בישראל הנעזרים בחברות תרגומים ומתרגמים את ספרם לאנגלית 
ולאחר שעושים זאת הם מוציאים עותק דיגיטלי באנגלית ומוכרים אותו ב… אמזון.

והמשהו הקטנטן….
אחרי שקראתם ובתקווה קיבלתם כלים ומידע חדש נשמח שתעזרו בנו, דפוס דימונה, להפקת והדפסת ספריכם.
אנו נלווה אתכם בכל שלב שהזכרנו ומעבר. 

מעוניינים ? לחצו כאן.